SaNaLıN TeK ŞeKLi ŞeKiL ORTaM



WwW.SeKiLOrTaM.FoRuM.St

Sitemize üye olarak hizmetlerimizden en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.
SaNaLıN TeK ŞeKLi ŞeKiL ORTaM

HoŞGeLDiNiZ


    Sıfırdan Oyun Yapın [Mutlaka Okuyun]Gamemaker ile !!!!

    Paylaş
    avatar
    aultre
    Yönetici
    Yönetici

    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 787
    <b>Rep Puanı</b> Rep Puanı : 2296
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 01/10/09
    <b>Yaş</b> Yaş : 26
    Lakap Lakap : мøşë
    Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok
    Ruh Hali :
    <b>Aktiflik</b> Aktiflik :
    100 / 100100 / 100

    <b>Paylaşım</b> Paylaşım :
    100 / 100100 / 100


    Forum Bereketi
    Kişisel İlet/Not Defteri:

    default Sıfırdan Oyun Yapın [Mutlaka Okuyun]Gamemaker ile !!!!

    Mesaj tarafından aultre Bir Paz Kas. 01, 2009 12:09 am




    [url=http://www.gamemaker.nl]http://www.gamemaker.nl[/url]
    den gamemaker 6.0 ı yükledik. Ve bir oyun yapmak istiyoruz. Bakıyoruz
    bir dolu hazır kütüphanemiz var bu işimizi daha da kolaylaştıracaktır.
    Önce oyunumuzun tarzını belirliyoruz. Genelde ilk oyun yapanlar
    platform tarzı bir oyun yaparlar. Bizde platform tarzı bir oyun
    yapacağız. Peki ana karakterimizin image’si ne olsun. En kolay çizilen
    bir top çiziyoruz. Ama oyun yapmak için önce elimizde bulunması
    gerekenler :





    1.Çizim Programı (paint, photoshop)



    2.Ses Editörü (Windows ses kaydeticisi)



    3.Gamemaker ([url=http://www.gamemaker.nl]http://www.gamemaker.nl[/url])





    Evet arkadaşlar bu kadar az. Ama eğer ses editörüm yok diyorsanız
    gamemaker’in içindekini kullanabiliriz. Çizim programımda yok
    diyorsanız gamemaker’in içindeki image editörü kullanabiliriz. Herneyse
    şimdi oyunumuzun ana karakterini canlandıracak obje için bir image
    çiziyoruz. Bunu herhangi bir çizim programıyla da gamemakerin içindeki
    image editörle de yapabiliriz.





    1.Çizim programıyla yaptığımız top image’sini bmp,ico,png gibi bir çok resim formatıyla kaydedebilirsiniz.



    2.Image editörle yapmaya karar verirsek önce yeni bir sprite
    yaratıyoruz. Oradan edit spriteye tıklıyoruz. Çıkan image0 a basıyoruz.
    Ve file mönüsünden new seçeneğini seçiyoruz. Width ve Height ayarlarını
    girdikten sonra bakıyoruz ki istediğimiz boyutta bir image oluşmuş.
    Buna image editörü kullanarak bir top resmi çiziyoruz ve kaydediyoruz…





    Şimdide spritemize isim veriyoruz. İsmi player olsun. Daha sonra
    spriteyi açıyoruz. Edit sprite butonuna tıklıyoruz. File mönüsünden
    save as strip e tıklıyoruz. Onu masaüstüne canavar adında kaydediyoruz.
    Sonra sprite editor ve sprite properties pencerelerini kapatıyoruz.
    Sonra yeni bir sprite oluşturuyoruz. Adını dusman koyuyoruz. Daha sonra
    sprite properties penceresindeki load sprite butonuna tıklıyoruz
    oradan. Masaüstündeki canavar.bmp dosyasını alıyoruz. Ve edit spriteye
    basıyoruz daha sonrada sprite editor penceresinden images mönüsünden
    colorize … seçeneğini seçiyoruz. Değer olarak 56(veya 0-255 arası bir
    sayı) girip spriteyi kaydediyoruz. Bu işlemi yapmanın birkaç yolu daha
    var onlara kısaca değineceğim.





    1.Sprite kopyalama yolu ile.



    2.Image kopyalama yolu ile.





    Şimdi oyunumuzun karakterlerini çizip hazırlamış bulunmaktayız. Evet 2
    tane top karakteri biri player diğeri ise dusman. Şimdide yeni bir obje
    yaratıyoruz.





    1.Ctrl-alt-o



    2.Add / add object



    3.object yazısına sağ tuşla tıklayıp add object’i seçerek.





    Evet sonra object properties penceresindeki sprite bölmüne player
    sprite’sini koyuyoruz. Şimdide add event /step/step e tıklıyoruz. Şimdi
    objemize bir step eventi koymuş olduk. Step anladığınız gibi objemizin
    haraket kodlarını içeren event. Şimdi istersek step eventine move
    kütüphanesinden sürükle bırak ile bir işlem getirebiliriz. Ama
    gamemakerde hiçbir zaman kütüphanelere bağlı olmamalıyız. Kütüphaneler
    bizi çok sınırlar. Şimdi step eventine şu kodu ekliyoruz :





    if ( keyboard_check (vk_up) && keyboard_check(vk_right) ) { y -= 4 ; x += 4 } ;



    if ( keyboard_check(vk_right) && keyboard_check(vk_down) ) { y += 4 ; x += 4 } ;



    if ( keyboard_check(vk_down) && keyboard_check(vk_left) ) { y += 4 ; x -= 2 } ;



    if ( keyboard_check(vk_left) && keyboard_check(vk_up) ) { y -= 4 ; x -= 4 } ;



    if ( keyboard_check(vk_left) ){x -= 4 } ;



    if ( keyboard_check(vk_right) ) {x += 4 } ;



    if ( keyboard_check(vk_down) ) {y += 4 } ;



    if ( keyboard_check (vk_up) ) { y -= 4 } ;





    Anladığınız gibi şimdi bu kodda bazı olasılıkları yazdık. Örneğin en alttaki olasılığı açıklayalım…





    İf : eğer



    keyboard_check = klavyeden basılırsa



    vk_up = yukarı ok tuşuna



    y -= 4 = y : -4 gitsin.





    Birde ilk kodu açıklayalım.





    if = eğer



    keyboard_check = klavyeden basılırsa



    && = aynı zamanda



    ; = ve



    y -= 4 ; x += 4 = Hem y : -4 hemde x : 4 yöne ilerlesin yani. Yukarı sağa çapraz gitsin...





    Şimdide bu objemize player ismini veriyoruz. Şimdide dusman adında bir
    obje yaratıyoruz. Spritesini dusman spritesi olarak değiştiriyoruz. Ve
    step eventine şu kodu ekliyoruz :





    x = player.x



    y = player.y



    speed = 3





    Peki biz ne demişiz dusman objesine. X’e doğru hareketin player
    objesinin x i ile aynı olsun. y’e doğru hareketin player objesinin y’si
    ile aynı olsun. Ve bu xlere ve ylere 3 hızıyla gitsin diyoruz. Ve
    arkadaşlar şimdide bir room ekliyoruz room’a hem player objesini hemde
    dusman objesini aralarında büyük bir aralık bırakarak koyuyoruz.
    Şimdide file mönüsünden create executable seçeneğini seçiyoruz.
    Masaüstüne “deneme1” olarak kayıt ediyoruz. Şimdide masaüstündeki
    deneme1.exe yi çalıştırıyoruz. İşte basit bir oyunun temelleri yani
    basit bir platform oyunu örneği. Bunu geliştirmekte artık size kalsın.




      Forum Saati Salı Kas. 13, 2018 11:55 pm